10 травня 2014 р.

Хороше Мукачево

Учора був пост про погане Мукачево. Признатись, мені було досить важко його писати, адже Мукачево — можливо, одне із найкращих міст України. Тут дуже багато всього зроблено саме так, як має бути: пішохідна зона у центрі, центральні вулиці вимощені бруківкою, жодного підземного пішохідного переходу, відмежовані тротуари від дороги, тому паркова на тротуарах — велика рідкість.



1. Бруківка скрізь, і не тільки в центрі. Бруківкою викладають дороги, тротуари і навіть стежки.

2. Дві центральні вулиці — пішохідна зона. Заважають тут тільки проводи. А іще будинок по лівій стороні, який аж ніяк не вписується в архітектуру міста. Архітектору, якщо він був, слід відірвати руки.

3. Якщо перші поверхи будинків відреставровані, то з вищими — біда. Якщо відійти трохи далі від центру, але туди, де залишилася стара забудова, то там і з першими поверхами погано. Тим не менш, вірю, що це буде виправлено в найближчому десятилітті.

4. Усі дахи будинків зроблені із червоної черепиці. Це дуже круто!


5. Парк уздовж набережної. Не знаю, за які гроші його доглядають, але виглядає він чудово.


6. При нас упала урна. Що відбувається в такому випадку у Києві? У кращому випадку, хтось із магазину вийде через півгодини і поставить урну на місце. Тут же одразу вийшло двоє дівчат, поставили урну на місце і позамітали розсипане сміття. Може, тому тут так чисто? (Це було у Береговому, але в Мукачево — те саме).

7. Відреставрувати тут усі будинки і буде як в Європі. Ех!..

8. Взагалі, усе, за що відповідає держава, зроблене погано: дороги, замок, ощадбанк тощо.

9. 6 смуг і зебра: здається, совок із його бажанням загнати людей під землю сюди не дістався.

10. Місце, де можна посидіти і попити каву.

11. У місті дуже багато велосипедистів. Прикро, що немає жодної велодоріжки. Сподіваюсь, скоро вони таки з’являться.

12. Тут є класний ресторан із терасою на 3 поверсі з видом на дахи.

13. Набережна.

14. У місті дуже мало реклами. Білбордів майже немає.

15. Мені дуже сподобалися ось ці зелені зони в центрі. Це лавочки і тут можна сидіти. Не запльовані, і у траві сміття теж немає.

16. Нещодавно висадили молоді дерева. До речі, дуже хороший приклад того, як правильно робити місця для парковки.


17. Коли я був тут минулого разу, в око впало, скільки тут красивих дівчат. Насправді, їх тут стільки ж, скільки й скрізь, але тут усі — від малого до великого — слідкують за собою. Наприклад, ось цей Чак Норріс.

18. Тут багато російської мови. Взагалі, у Закарпатської області своя історія, не схожа на історію Західної чи Східної України. Мешкали тут так звані русини, яких совєтська влада, яка прийшла у 1945, радо записала до "русскіх". Русинів я не зустрів, зате російськомовних — достатньо.

Колись, 9 років тому, коли я вперше відвідав Мукачево, мені дуже сподобалося це місто. І я радий, що моя думка не змінилася після повторного візиту. Я не пам’ятаю, як тут усе було у 2005, але впевнений, що місто стало ще кращим. У нього є кілька недоліків, але порівняно з тим, що зроблено, вони не виглядають суттєвими. Місту є куди розвиватися, тому впевнений, що через 9 років, коли я повернуся сюди, пост про погане Мукачево буде значно коротший.

Попередні пост про погане Мукачево тут.

1 коментар: