День стрибка. Встав о шостій, помився/побрився/поснідав. Тато в цей час якраз приїхав у Київ і чекав нас на "Святошині". Крім Богдана, з нами стрибали ще двоє його друзів з Хмельницького, і всю ніч до цього вони були в гуртожитку, тож ранок їм дався важко. Замість запланованого виходу о 7, вийшли о 7:25. Проїхавши 1 станцію на метро, згадали, що забули тату берци. Втратили ще 20 хвилин. Тата біля метро зустріли о 8:50, майже одразу сіли в автобус до Бородянки, і о 9:45 були на місці.
Нам показали, як зробити так, щоб запасний парашут не розкрився (за укладку його слід доплатити 60 грн штрафу), але все-одно в декого вони розкривалися — автоматично, на 300 м. Взагалі кажучи, імовірність на висоті забути все, чому тебе вчили, у тому числі і забути деактивувати запаску — ой яка велика. Розказали, як керувати парашутом, як збирати його, як діяти в надзвичайних ситуаціях. Загалом же, усе спорядження таке, що вбитися фактично неможливо, хоча щось поламати чи розтягнути — цілком реально, якщо діяти зовсім неправильно.
Я з татом були в останній десятці (точніше, дев'ятці), тож одягати нас почали тільки о 18:30, та й то тому, що гроза насувалася. Богдан же стрибав раніше. Зрештою, гроза пройшла стороною. Узагалі, погода цілий день була чудовою — сонце часто ховалося за хмари, але дощу не було.
Відчуття польоту в літаку навряд чи з чим можна порівняти, хоча, можливо,
це через те, що це був мій перший політ. За ілюмінатором пейзаж плавно
перетворюється на карту Google, і зовсім не страшно. Починаєш боятися
тоді, коли відкриваються двері. Найбільш лячно мені стало тоді, коли літак
робив поворот і перехилився на один бік — аж в очах потемніло. За хвилину
до виходу я запанікував — куди ставати? Ставати слід проти вітру, адже
парашут має власну горизонтальну швидкість, яка компенсуватиме швидкість
вітру. Нам казали, що ставати слід обличчям на ліс, але те, що з землі
виглядало лісом, з висоти було просто зеленим прямокутничком, геть невпізнаванним,
це вже я потім зрозумів, що є що. Але за 5 секунд до викиду згадав:
сонце повинно світити в ліве вухо.Аж ось затріщав механізм активації запасного парашуту — вхолосту, отже, це вже 300 м. І тут раптово — порив вітру (зверху вітру майже не було), причому не в обличчя, як має бути, а вбік. Починаю швидко повертати парашут, потім згадую, що приземлятися повертаючись категорично заборонено, зводжу ноги разом і готуюсь до приземлення, плюнувши на боковий вітер. Земля наближається, це вже помітно: на однотонних полях проскакують клапті інших відтінків, потім починаєш роздивлятись дерева, потім розрізняєш уже травинки. Кульмінація — прямо під ногами пролітає ластівка, і через секунду — земля.
Як я приземлився, теж не пам'ятаю, пам'ятаю тільки, що сильно забив ноги, ніби стрибнув з 2-3 метрів на асфальт (тренувалися-то на піску). Просто я впав не сам, як би треба було, а мене завалило, і на ноги прийшлася більша частина кінетичної енергії, ніж мала б. Але, пам'ятаю, встав, — ура, біль у ногах проходить, значить нічого серйозного, — показав великий палець машині, яка всіх збирає, мовляв, усе добре, і почав збирати парашут. На ньому вже сиділа купа коників-стрибунців, які зовсім не хотіли його покидати — поле, як-не-як.
Зібрав, побіг до машини. А парашут — важка штука, основний — 20 кг, і запасний — ще 10, не дуже й розбіжишся. Коли його на мене одягали, питали, чи не п'яний — хитався. А машина їде за тими, хто впав найдалі. Метрів 500 я за нею йшов, потім плюнув, знайшов іще одного стрибуна з моєї партії, і разом чекали машину на дорозі. Скоро нас підібрали, на аеродромі ми були о 19:30. Так, ця година пролетіла дуже непомітно.
Висновок. Багато адреналіну тут не отримаєш, але й справа тут не в ньому. Тут ти сидиш і насолоджуєшся видами з висоти пташиного лету, навіть з більшої. Так би мовити, побачити карту Google вживу. Після цього хочеться тільки одного — більшої висоти. Правда, невідомо, скільки це коштуватиме і як довго до цього треба буде тренуватися.
Немає коментарів:
Дописати коментар